Till toppen

#PärlanChallenge

Påsken är över och det är dags att ta tag i träningen ordentligt. Jag har i alla fall sett till att unna mig riktigt god mat och en massa gott. Det som är så skönt när man tränar är att man faktiskt kan unna sig kalasmat lite då och då. Just på grund av att jag tränar och tänker på vad jag får i mig under vardagarna så kan jag unna mig godsaker då och då och tänka att:
1. jag definitivt är värd det
2. jag kan njuta mer än om jag hade ätit skräpmat varje dag

Nu tänkte jag dessutom försöka peppa er till att träna med mig! Allt blir roligare om man gör det tillsammans. Jag ska under några veckor framöver ha något som jag har valt att kalla för #PärlanChallenge (oooh va coolt va!). Under dessa veckor ska jag ge er en utmaning som kan vara mellan allt från himmel och jord, men som såklart är med fokus på träning.   
 
Denna veckan så ska du göra plankan 4 min i sträck! Hehe nejdå. Men totalt under denna veckan, från idag måndag till på söndag, ska du samla ihop till 4 min plankan. Du kan tex köra 1 min planka i 4 dagar eller 2 min planka under 2 dagar. För vissa är det väldigt lätt att komma upp i 4 min, men för andra är det kanske det värsta som finns! Plankan kan man göra hemma eller på gymmet och är en riktig bra träning för hela kroppen.
 
Rivstarta den här slutsträckan mot sommaren med mig och var med på mina utmaningar. Jag vill att alla som är med tar en bild och slänger upp på Instagram med hashtaggen #PärlanChallenge. Jag kommer sedan att publicera alla IG-bilder här på bloggen vid slutet av varje challenge. Bilden kan vara på dig när du kör plankan eller på vattenflaskan i gymmet. Det spelar ingen roll hur den ser ut, det viktigaste är att du lägger in # så jag ser att du är med mig.

Så kasta dig på golvet nu och gör din första minut!  
0 kommentarer