Till toppen

#PärlanChallenge - Jägarvila

En vecka har gått och jag har fått med mig fantastiska Ulrika på min första challenge! Hejja! 

 
Men nu är det dags att blicka framåt då det är måndag och ny vecka. Jag fortsätter på lite lättare basövningar som går att göra hemma. Denna veckan vill jag att ni samlar ihop 10 min av Jägarvila, vilket för övrigt är ett väldigt konstigt namn. Vilken jägare skulle sitta så här och vila. Bättre namn hade kanske varit "utedasset". Perfekt ställning om blåsan skriker på en mitt ute i skogen. Bara att sätta sig mot ett träd och låta naturen ha sin gång.

Jag skonar er från min svettiga heta blick

Sitt med en 90 gradig vinkel och placera händerna var som helst förutom på låren. Inget fuskande här inte.
Nu vill jag se ännu fler personer som är med denna vecka! Lägg upp din bild på Instagram och skriv med #PärlanChallenge så jag kan hitta bilderna. Alla snygga bilder kommer upp på bloggen nästa vecka. Let's do this :D
 
0 kommentarer

TIPS! Urringade toppar

I fredags var det personalfest med jobbet och jag har verkligen de konstigaste arbetskamraterna. Vad sägs om en chef som dricker vin direkt ur vinflaskan med ett sugrör på 1 m? En vanligen lugn it-kille som dansar hip hop i köket? Eller varför inte en Pernilla som ligger på golvet och signar sin autograf på en badhandduk? Allt är precis som det ska vara i Uppercut familjen! :D
 
Jag hade på mig en urringad tröja under kvällen och vill därför tipsa om dessa plunge behåar som är perfekta till sommaren och alla fina linnen. Jag har Abecitas beigea (den höger) men vi har precis fått in en ännu lägre skuren från Wonderbra (ja den till vänster).  

Båda finns i beige och svart och vi har dessutom nu BH-kampanj på Uppercut.se. Fram t.o.m. torsdag, får man var 3:e bh på köpet :) Bra va! Då kan ni plocka på er allt från sport-behåar till dessa behåar.
1 kommentarer

#PärlanChallenge

Påsken är över och det är dags att ta tag i träningen ordentligt. Jag har i alla fall sett till att unna mig riktigt god mat och en massa gott. Det som är så skönt när man tränar är att man faktiskt kan unna sig kalasmat lite då och då. Just på grund av att jag tränar och tänker på vad jag får i mig under vardagarna så kan jag unna mig godsaker då och då och tänka att:
1. jag definitivt är värd det
2. jag kan njuta mer än om jag hade ätit skräpmat varje dag

Nu tänkte jag dessutom försöka peppa er till att träna med mig! Allt blir roligare om man gör det tillsammans. Jag ska under några veckor framöver ha något som jag har valt att kalla för #PärlanChallenge (oooh va coolt va!). Under dessa veckor ska jag ge er en utmaning som kan vara mellan allt från himmel och jord, men som såklart är med fokus på träning.   
 
Denna veckan så ska du göra plankan 4 min i sträck! Hehe nejdå. Men totalt under denna veckan, från idag måndag till på söndag, ska du samla ihop till 4 min plankan. Du kan tex köra 1 min planka i 4 dagar eller 2 min planka under 2 dagar. För vissa är det väldigt lätt att komma upp i 4 min, men för andra är det kanske det värsta som finns! Plankan kan man göra hemma eller på gymmet och är en riktig bra träning för hela kroppen.
 
Rivstarta den här slutsträckan mot sommaren med mig och var med på mina utmaningar. Jag vill att alla som är med tar en bild och slänger upp på Instagram med hashtaggen #PärlanChallenge. Jag kommer sedan att publicera alla IG-bilder här på bloggen vid slutet av varje challenge. Bilden kan vara på dig när du kör plankan eller på vattenflaskan i gymmet. Det spelar ingen roll hur den ser ut, det viktigaste är att du lägger in # så jag ser att du är med mig.

Så kasta dig på golvet nu och gör din första minut!  
0 kommentarer